Ogłoszenie Prezydenta m.st. Warszawy dotyczące ograniczeń obsługi klientów Urzędu m.st. Warszawy ( w tym Urzędów Dzielnic ) w związku z zagrożeniem koronawirusem Sars -CoV-2 - >> Tutaj

Od 7 czerwca br. Urząd Dzielnicy Wilanów przywraca załatwianie spraw bez konieczności umawiania wizyt.

Jednocześnie informujemy, że osoby już umówione będą obsłużone w ustalonym terminie. 

W dalszym ciągu obowiązuje reżim sanitarny.

 

WYDZIAŁ OBSŁUGI MIESZKAŃCÓW 
dla Dzielnicy Wilanów Urzędu m.st. Warszawy

ul. Franciszka Klimczaka 2
02-797 Warszawa

Godziny pracy Wydziału Obsługi Mieszkańców:

poniedziałek 8.00 - 18.00

wtorek - piątek 8.00 - 16.00


Godziny pracy kasy Urzędu:

parter, sala obsługi

poniedziałek 8.00 - 17.45

wtorek - piątek 8.00 - 15.45


Informacja WOM: 22 44-35-069

fax: 22 44-35-067

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Warszawa 19115 - miasto czynne całą dobę.
Strona Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19115 Urzędu m.st. Warszawy, dostępna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

https://warszawa19115.pl/

Szukasz informacji?
Warszawa 19115 dysponuje obszerną bazą wiedzy, aby informować szybko i skutecznie.

https://warszawa19115.pl/szukasz-informacji

  

ARCHITEKTURA, URBANISTYKA

  • Podstawowe informacje oraz składanie wniosków za pośrednictwem Wydziału Obsługi Mieszkańców parter budynku A stanowiska 15- 17 tel.: 22 443 50 74 do 76
  • aby zapoznać się z  informacjami dotyczącymi procedur dotyczących administracji architektoniczno-budowlanej, należy kliknąć >>Tutaj
  • aby zapoznać się z  informacjami dotyczącymi procedur dotyczących polityki przestrzennej i planowania miejscowego, należy kliknąć >>Tutaj
  • aby zapoznać się z informacjami dotyczącymi procedur ustalania warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, należy kliknąć >>Tutaj
  • Przyjęcia interesantów przez pracowników Wydziału Architektury - poniedziałek: 8.30 - 15.30 po umówieniu telefonicznym >>Tutaj

Dodatkowe informacje 

  • Informacje dotyczące wniosków i decyzji o pozwoleniu na budowę oraz zgłoszeń budowy: wolno stojących budynków mieszkalnych jednorodzinnych, wolno stojących parterowych budynków stacji transformatorowych, kontenerowych stacji transformatorowych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych, sieci kanalizacyjnych, sieci cieplnych i sieci telekomunikacyjnych dostępne są w wyszukiwarce publicznej RWDZ (Rejestr Wniosków, Decyzji i Zgłoszeń w sprawach budowlanych) http://wyszukiwarka.gunb.gov.pl/
  • informacje dotyczące ww. zgłoszeń budowy dostępne są również na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej m.st. Warszawy >>Tutaj
  • Informacje o wszczętych postępowaniach oraz wydanych decyzjach o warunkach zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego zgodnie z  Zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy nr 1129/2020 z dnia 10.09.2020 r >>Tutaj
  • Serwis mapowy Miasta Stołecznego Warszawy >>Tutaj
  • Przyjęcia interesantów przez pracowników Wydziału Architektury - poniedziałek: 8.30 - 15.30 po umówieniu telefonicznym >>

INFRASTRUKTURA, DROGOWNICTWO, OCHRONA ŚRODOWISKA, MIEJSKI  RZECZNIK KONSUMENTÓW

  • parter stanowisko 16, tel. 22 44 35 075

GEODEZJA, NIERUCHOMOŚCI, KARTA WARSZAWIAKA, KARTA MŁODEGO WARSZAWIAKA, KARTA DUŻEJ RODZINY

  • parter stanowisko 17, tel.: 44 35 074

DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA

  • parter, pok. 5, tel.: 22 44 34 937

PRAWO JAZDY

  • parter sala obsługi, tel.: 22 44 35 086 i 22 44 35 088
  • aby zapoznać się z procedurą wydawania uprawnień do kierowania pojazdami, należy kliknąć >> Tutaj
  • Sprawdź status sprawy: www.kierowca.pwpw.pl/


REJESTRACJA POJAZDÓW

  • parter - sala obsługi, tel.: 22 44 35 091 i 22 44 35 092
  • aby zapoznać się z procedurą rejestracji pojazdów, należy kliknąć >> Tutaj
  • aby zapoznać się z pozostałymi informacjami dotyczącymi procedury rejestracji pojazdów, należy kliknąć >> Tutaj
  • aby zapoznać się z procedurą wyrejestrowania pojazdów, należy kliknąć >> Tutaj
  • Sprawdź status sprawy: www.pojazd.pwpw.pl/


MELDUNKI, DOWODY OSOBISTE

  • parter - sala obsługi, tel.: 22 44 35 082, 084 i 085
  • aby zapoznać się z procedurą wydawania dowodów osobistych, należy kliknąć >> Tutaj
  • aby zapoznać się z procedurą zameldowania i wymeldowania, należy kliknąć >> Tutaj
  • aby zapoznać się z procedurą wydawania zaświadczeń i udostępnienia danych z rejestrów, należy kliknąć >> Tutaj
  • Informacje dotyczące wyborów znajdują się >> Tutaj
  • Dowód osobisty można odebrać w terminie wskazanym w potwierdzeniu złożenia wniosku. Status wniosku można sprawdzić na stronie www.obywatel.gov.pl

ŚWIADCZENIA RODZINNE, FUNDUSZ ALIMENTACYJNY, DODATKI MIESZKANIOWE

  • Wydział Spraw Społecznych i Świadczeń, budynek B, pok. 307, 308, 320, tel.: 22 44 34 954 do 958
  • Informacje o zasadach przyjmowania wniosków o ustalenie prawa do świadczeń znajdują się >> Tutaj


INFORMACJA, OŚWIATA, KULTURA, SPORT, SKARGI I WNIOSKI, INFORMACJA PUBLICZNA

  • parter - sala obsługi, tel. 22 44 35 069

KASA

  • parter stanowisko 12 w Wydziale Obsługi Mieszkańców, telefon 22 44 34 970

Kasa czynna w następujących godzinach:

Poniedziałek - piątek 8 - 15.45

Informujemy, że w kasie można dokonać płatności kartami płatniczymi takimi jak:Visa, Visa Electron, Master Card Electronic, Euro Card / MasterCard,Maestro

PŁATNOŚĆ KARTĄ BEZ PROWIZJI

 

PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI, ROLNY, LEŚNY, OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH

Uprzejmie informujemy, że w związku z powstaniem od 1 października 2019 r. Centrum Obsługi Podatnika sprawy dotyczące podatków można załatwić w siedzibie COP przy ul. Obozowej 57 w Warszawie.

Istnieje możliwość umówienia wizyty na stronie rezerwacje.um.warszawa (https://rezerwacje.um.warszawa.pl/) lub mailowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Obsługa telefoniczna prowadzona jest przez Miejskie Centrum Kontaktu Warszawa 19115 pod numerem 19115.

Korespondencję mogą Państwo przesyłać do Centrum Obsługi Podatnika drogą elektroniczną na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez ePUAP.

W punkcie podawczym Wydziału Obsługi Mieszkańców dowolnego Urzędu Dzielnicy możliwe jest bez uprzedniego umówienia, składanie kompletnych deklaracji, pism i wniosków (niezależnie od lokalizacji przedmiotu opodatkowania). Pomocy w zakresie wypełnienia deklaracji podatkowych udzielają pracownicy Centrum Obsługi Podatnika.
Druki do pobrania są dostępne pod linkiem >>Tutaj

Uwaga !!!

Informujemy, że do obsługi płatności z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych oraz opłaty skarbowej służą rachunki bankowe obsługiwane przez Centrum Obsługi Podatnika tj. dla:
- opłaty skarbowej rachunek nr 21 1030 1508 0000 0005 5000 0070
- podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego oraz od środków transportowych rachunek nr 26 1030 1508 0000 0005 5000 1144


OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYM

  • WYMIAR OPŁATY / DEKLARACJE / - 22 44 35 001
  • KSIĘGOWOŚĆ OPŁATY – 22 44 34 962
  • Informacje o gospodarce odpadami komunalnymi znajdują się >>Tutaj


OPŁATY ZA UŻYTKOWANIE WIECZYSTE

  • USTALANIE WYSOKOŚCI OPŁATY – WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA NIERUCHOMOŚCIAMI – 22 44 34 912, 22 44 34 913, 22 44 35 038

  • KSIĘGOWOŚĆ OPŁATY – 22 44 34 971

  • DOT. PRZEKSZTAŁCENIA PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO W PRAWO WŁASNOŚCI - 22 44 34 912, 22 44 34 913


OPŁATY ZA ZEZWOLENIE NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW ALKOHOLOWYCH
– 22 44 35 033


KSIĘGOWOŚĆ OPŁAT POZOSTAŁYCH, 
tj.  PAS DROGI, UMOWY NAJMU I DZIERŻAWY, OPŁATA ADIACENCKA, RENTA PLANISTYCZNA - 22 44 34 963
 


PASZPORTY

  • Od 4 maja 2009 komórka Urzędu Wojewódzkiego do spraw paszportowych dla mieszkańców Wilanowa - Referat Paszportów Nr 4 – znajduje się w siedzibie Urzędu Dzielnicy Warszawa Ursynów, przy ul. Komisji Edukacji Narodowej 61 (obok stacji metra Imielin). Punkt czynny jest: w poniedziałek 8.00 - 17.30, wtorek -czwartek 8.00 - 15.30, w piątek 8.00 - 14.00.

Uwaga! Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego nie może być wydrukowany ze strony internetowej.
Należy go wypełnić na oryginalnym druku dostępnym w punktach obsługi paszportowej na terenie województwa mazowieckiego.

Pracownicy Wydziału Obsługi Mieszkańców umożliwiają rozpoczęcie procedur urzędowych, nie rozpatrują natomiast spraw merytorycznie oraz nie podejmują decyzji merytorycznych.
Obowiązkiem pracowników WOM jest: przyjmowanie oraz sprawdzanie składanej w urzędzie dokumentacji zgodnie z zatwierdzonymi procedurami. Po stwierdzeniu kompletności składanych wniosków wraz z obowiązkowymi załącznikami, dokumentacja jest ewidencjonowana i kierowana do odpowiednich komórek organizacyjnych Urzędu m.st. Warszawy.

Istnieje możliwość umówienia się na konkretną godzinę w stanowiskach obsługi WOM korzystając z adresu: https://rezerwacje.um.warszawa.pl

Urząd Stanu Cywilnego


ELEKTRONICZNA SKRZYNKA PODAWCZA
Dzięki ESP posiadacze bezpiecznych podpisów elektronicznych będą mogli składać e - podania w sprawach związanych z działalnością gospodarczą, sprawami obywatelskimi, dostępem do informacji publicznej czy uzyskaniem odpisu aktu urodzenia.
Instrukcja używania skrzynki znajduje się na stronie: http://eurzad.um.warszawa.pl

Konta bankowe
Urząd m.st. Warszawy - Dzielnica Wilanów
02-797 Warszawa,
ul. Franciszka Klimczaka 2
CitiBank

12 1030 1508 0000 0005 5003 4085 wpłaty z tytułu:
Odbioru odpadów komunalnych- rachunek ogólny dla osób fizycznych i podmiotów nie posiadających indywidualnych numerów rachunków bankowych nadawanych przy złożeniu deklaracji. KAŻDY KONTRAHENT POSIADA INDYWIDUALNY NUMER KONTA NADANY Z URZĘDU PRZY SKŁADANIU DEKLARACJI NA KTÓRY WINIEN DOKONYWAĆ WPŁATY

75 1030 1508 0000 0005 5003 4018 – RACHUNEK DOCHODÓW DZIELNICY – rachunek ogólny wpłaty z tytułu:

- opłat adiacenckich
- opłat z tytułu renty planistycznej
- opłat z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- opłat za najem i dzierżawę gruntu ( nieruchomości)
- opłat z tytułu zezwoleń i decyzji za zajęcie pasa drogi


Podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek leśny – osoby fizyczne i prawne - rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika

26 1030 1508 0000 0005 5000 1144

wpłaty z tytułu opłat skarbowych

21 1030 1508 0000 0005 5000 0070 - rachunek bankowy Centrum Obsługi Podatnika


Opłaty za użytkowanie wieczyste gruntu 

75 1030 1508 0000 0005 5003 4018


63 1030 1508 0000 0005 5001 6192
wpłaty z tytułu:
rozliczenia kosztów związanych z ochroną środowiska, opłat przedsiębiorstw za usunięcie lub przesadzenie drzew, kary za wycięcie drzew bez decyzji

51 1030 1508 0000 0005 5001 6117 wpłaty z tytułu:
opłat komunikacyjnych, tj. za prawo jazdy, tablice rejestracyjne, dowód rejestracyjny, znaki lokalizacyjne, pozwolenie czasowe, nalepki kontrolne, opłat ewidencyjnych

07 1030 1508 0000 0005 5001 6036 wpłaty z tytułu:
opłat za udostępnienie danych z ewidencji

73 1030 1508 0000 0005 5001 6109 wpłaty z tytułu:
wadium, kaucji gwarancyjnej

32 1030 1508 0000 0005 5001 6168 wpłaty z tytułu:
zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

23 1030 1508 0000 0005 5000 1004 wpłaty z tytułu:
opłaty geodezyjno - kartograficzne